سفارش تبلیغ
صبا ویژن

teaching english

آزمون آیلتس از سری آزمون هایی است که در تمام دنیا علاقه مندان و داوطلبان خاص خود را دارد. اما همه میدانند که این آزمون، آزمون چندان آسانی نیست و باید خود را برای آن بسیار خوب آماده کنند. اما منابع مناسب این آزمون کدام اند؟ 
اگر نمیدانید که منابع مناسب برای آزمون آیلتس چه چیز هایی هستند، این مقاله به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا از منابع مناسب آزمون آیلتس با خبر شوید.


منابع پیشنهادی برای آمادگی آزمون آیلتس

پس از سال‌ها تدریس در حوزه آیلتس و کمک به صدها دانشجو برای گرفتن نمره دلخواهشون در آزمون آیلتس، میتونیم ادعا کنیم که بهترین منابع موجود برای یادگیری مهارت‌های کلیدی آیلتس رو خوب میشناسیم. منابعی رو که در ادامه به شما معرفی میکنیم، به نظر ما جزء بهترین و کارآمدترین منابع هستند.

 

   کتاب‌ها

  • کتاب The Cambridge Official Guide to IELTS: مرجع اصلی منتشر شده توسط Cambridge که مططالعه دقیق اون به تمامی شرکت کنندگان در آزمون IELTS توصیه میشه. این کتاب مهارت‌ها و تکنیک‌های کلیدی رو با زبان ساده و با تمرین‌های زیاد به شما آموزش میده. ساختار کتاب self-study هست؛ بنابراین خود شما میتونید تقریباً تمام تمرین‌های کتاب رو بدون نیاز به معلم انجام بدید و جواب‌های خودتون رو با پاسخنامه ارائه شده در انتهای کتاب مقایشه کنید. همچنین این کتاب ویدئوهای زیادی برای بخش Speaking آزمون آیلتس  داره که دیدن این ویدئوها شما رو با شرایط قسمت Speaking آزمون آیلتس آشنا میکنه. همچنین این کتاب 8 آزمون کامل آیلتس را در اختیار شما میگذاره که میتونید برای تمرین کردن از این آزمون‌ها استفاده کنید. استراتژی‌های بسیار مفیدی با عنوان “Test Tip” در این کتاب وجود داره که مطالعه اون‌ها برای شما میتونه بسیار مفید باشه.
  • مجموعه 11 جلدی کتاب‌های Cambridge IELTS (1-11): در این مجموعه کتاب‌ها، آزمون‌های قبلی آیلتس وجود دارند که شما میتونید این آزمون‌ها را انجام بدید و با استفاده از سوالات این آزمون‌ها حسابی تمرین کنید. با انجام آزمون‌های آیلتس قبلی که در این کتاب‌ها وجود دارند، شما با انواع نمونه سوالات هر بخش از آزمون آشنا میشید. همچنین میتونید نقاط قوت و ضعف خودتون رو در هر نوع سوال مربطو به هر چهار Skill تشخیص بدید؛ بر روی نقاط قوت خودتون تمرکز کنید و سعی کنید نقاط ضعفتون رو برطرف کنید. فراموش نکنید که در 10 جلد اول این مجموعه کتاب‌ها، در هر جلد 4 آزمون آیلتس آکادمیک و 2 آزمون آیلتس جنرال وجود داره. اما جلد یازدهم دو ویرایش داره: یکی شامل 4 آزمون آیلتس آکادمیک و دیگری شامل 4 آزمون آیلتس جنرال.
  • کتاب Action Plan for IELTS: سریع‌ترین راه برای آشنا شدن با انوع نمونه سوالات هر چهار Skill آزمون آیلتس و همچنین یادگیری بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر نوع سوال. با مطالعه این کتاب در کمتر از چند هفته میتونید با تمام نمونه سوالات آزمون آیلتس در هر 4 مهارت Listening، Reading، Writing و Speaking آشنا بشید و بهترین روش پاسخ دادن به این سوالات را یاد بگیرید.
  • کتاب Focus on Vocabulary 2: بهترین مرجع برای یادگیری مجموعه لغات آکادمیک مورد نیاز برای شرکت کردن در آزمون IELTS و همچنین تمرین کردن مهارت‌های Reading و Critical Thinking. روشی که در این کتاب برای آموزش لغات جدید انتخاب شده فوق العاده است. شما لغات جدید را در متن میبینید و بعد سعی میکنید معنی لغات را در متن حدس بزنید که این یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای گرفتن نمره ایده آل در بخش Reading آزمون آیلتس هست. همچنین با Collocationهای مهم لغات آکادمیک و Word Family این مجموعه لغات آشنا میشید. توجه کنید که این کتاب یک مجموعه 2 جلدی است و ما مطالعه جلد دوم را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

    جزوات

جزوات و مقالات ارائه شده در کلاس‌های آنلاین وبسایت ZabanTips.com و همچنین وبلاگ زبان تیپس را مطالعه کنید. نکات موجود در این ویدئوها و مقالات کمک بسیار خوبی برای شما هستند.

 

 

 اپلیکیشن‌ها

  • Flipboard: بهترین اپلیکیشن برای مطالعه جدیدترین مقالات نشریات دنیا با توجه به موضوعات مورد علاقه شما. در این اپلیکیشن موضوعات مورد علاقه خودتون رو انتخاب میکنید (مثلاً بهتره موضوعات پرتکرار IELTS مثل Health، Education، Technology، Environment، City Life، Animals، Crime، Advertising و …). بعد هر روز جدیدترین مقالات بهترین نشریات دنیا بر اساس علایق انتخاب شده در حساب کاربری شما به شما نمایش داده میشه و میتونید این مقالات رو مطالعه کنید. فراموش نکنید که برای افزایش نمره خودتون در قسمت Reading آزمون IELTS، باید به طور مستمر مقالات متنوع را مطالعه کنید.
  • Grammarly: برای دوستانی که برای تصحیح Writing دسترسی به معلم حرفه‌ای ندارند، این اپلیکیشن هوشمندترین مصحح آنلاین به حساب میاد. شما میتونید با پرداخت هزینه ماهانه ؟ دلار، بسیاری از خطاهای گرامری و نوشتاری خودتون رو برطرف کنید. البته فراموش نکنید که این اپلیکیشن نمیتونه جایگزین فرآیند تصحیح Writing توسط معلم‌های حرفه‌ای بشه.
  • TED: در این اپلیکیشن میتونید جدیدترین و جذاب‌ترین سخنرانی‌های دنیا را در ارتباط با خلاقانه‌ترین دستاوردهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف ببینید. پیشنهاد ما به شما مشاهده ویدئوهای مختلف در ارتباط با موضوعات پرتکرار در آزمون آیلتس هست. دیدن این ویدئوها یک تمرین جذاب برای تقویت مهارت Listening و Critical Thinking هست. همچنین میتونید لغات جدید هر ویدئو را با استفاده از یک دیکشنری یاد بگیرید. اگر ویدئوها را با زیرنویس انگلیسی ببینید، در درازمدت میتونه بخش زیادی از خطاهای املایی و گرامری شما را برطرف کنه.

 

سایر منابع

سریال Study English- IELTS Preparation (Seasons 1-3) که در  3 مجموعه ارائه شده، بیش از 15 ساعت ویدئو آموزشی در اختیارشما قرار میده. در این ویدئوها بسیاری از مهارت‌های کلیدی آیلتس که در بالا به اون‌ها اشاره شد توضیخ داده میشن. همچنین برای هر قسمت این سریال که یک ویدئو در حدود 10 دقیقه است، یک فایل pdf تمرین‌های تکمیلی وجود داره که میتونه یک منبع بسیار مفید برای یادگیری و تمرین کردن مهارت‌های کلیدی باشه.