سفارش تبلیغ
صبا ویژن

teaching english

افرادی که مشغول یادگیری زبان انگلیسی یا مشغول آمادگی برای یکی از دو آزمون آیلتس یا تافل هستند، اغلب تفاوت بین این دو آزمون را نمیدانند و در مواردی پس از اتمام آزمون و دریافت نمره شان تازه میفهمند که تفاوت بین این دو آزمون چیست!
اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، این مقاله به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

 

این سوال اولین مرتبه ای است که باید در مورد تفاورت آیلتس و تافل بدانیم. 

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی، یا همان آیلتس آزمونی است که طی آن سطح دانش زبانی افراد سنجیده می شود. این آزمون(آیلتس) برای کسانی است که می خواهند در کشور انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند یا در آنجا به شغلی مشغول شوند. در این آزمون هر چهار مهارت زبانی شما به چالش کشیده خواهد شد. نمره این آزمون از 0 تا 9 است.

بیش از 6000 مرکز در 120 کشور جهان آیلتس را به عنوان یک کارنامه رسمی و ارزشمند قبول دارند. امروزه می توانید از این مدرک برای مهاجرت نیز استفاده کنید.

آیلتس توسط سه ارگان بین المللی که فعالیت هایی در زمینه آموزش زبان دارند برگزار می شود:

  1. بریتیش کانسیل
  2. آی دی پی برای دانشگاه های استرالیا
  3. دانشگاه کمبریج

تفاوت آیلتس و تافل: درباره آزمون آیلتس چه چیزهایی نمی دانید؟ 

آزمون آیلتس در دوحالت آکادمیک و جنرال برگزار می شود. 

نکته:

آزمون آکادمیک برای کسانی است که می خواهند در کشور های انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. برای این که بتوانند در دانشگاه ها شرکت داشته باشند باید توانایی های مکالمه ای قوی داشته باشند. یکی از ملاک های مهم برای ثبت نام در دانشگاه های خارجی این است که نمره بالایی در آیلتس آکادمیک کسب کرده باشید.

 

آزمون جنرال برای افرادی است که می خواهند در جنبه های دیگر در کشور های خارجی حضور پیدا کنند. این آزمون برای پیش دانشگاهی در کشورهای خارجی لازم است.
هم چنین افرادی که می خواهند به کشور های خارجی مهاجرت کنند و یا شغلی در انجا داشته باشند مهم است.

هر چهار توانایی زبانی شما یعنی ریدینگ و اسپیکینگ و لیسینینگ و رایتینگ در بخش های جداگانه به چالش کشیده خواهند شد.
در بخش های مکالمه و گوش کردن سوال های آکادمیک و جنرال ترینینگ تقریبا یکسان هستند.
اما در بخش های ریدینگ و رایتینگ سوال ها با هم دیگر متفاوت خواهند بود.

آزمون آیلتس طوری طراحی شده است که میزان مهارت زبانی شرکت کنندگان را مشخص خواهد کرد.
سوال های آن با توجه به استاندارد های جهانی طراحی شده اند.
سطح سوال ها از خیلی آسان تا خیلی سخت است.
با توجه به پاسخ هایی که شرکت کننده داده است نمره او مشخص می شود.

نمرات بعد از گذشت دو هفته اعلام خواهد شد. نتایج را خود شرکت کننده باید به صورت حضوری دریافت کند.

با توجه به استاندارد های جهانی نمره این آزمون تا دو سال اعتبار دارد. اگر شرکت کننده بتواند ثابت کند که توانایی های خود را تقویت کرده می تواند بیشتر از دوسال از این مدرک استفاده کند.

تفاوت آیلتس و تافل: درباره آزمون تافل

تافل یک آزمون برای سنجش میزان دانایی شما از زبان انگلیسی است. این آزمون نیاز به مهارت مکالمه بالایی دارد. شما باید بتوانید در سطح دانشگاه و مکان های درسی صحبت کنید تا بتوانید نمره خوبی در بخش مکالمه دریافت کنید. این آزمون به دو روش برگزار می شود. امتحان روی کاغذ و در کامپیوتر و به صورت اینترنتی. این آزمون در بیش از 6000 آمورشگاه در بیش از 130 کشور جهان معتبر است. تافل در سال 1964 برای اولین بار برگزار شد و تا کنون نزدیک 20 میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده اند.

تافل فقط برای دو سال اعتبار دارد.

 

تفاوت آیلتس و تافل: امتحان بر روی کاغذ یا همان پی بی تی تافل 

همان طور که از اسم آن معلوم است شرکت کنندگان باید به سوال هایی که در دفترچه سوالات هستند در پاسخ نامه جواب دهند. در این حالت سه مهارت شرکت کنندگان به چالش کشیده می شود.

  1. درک و دریافت از گوش کردن
  2. ساختار جملات و دانش زبانی
  3. درک و دریافت از خواندن

بخشی دیگر هم وجود دارد که مربوط به نوشتن است. شرکت کنندگان باید یک انشا در مورد یک موضوع مخصوص در سی دقیقه بنویسند. نمرات هر بخش با یک دیگر جمع خواهد شد و حاصل آن نمره کل شرکت کننده خواهد بود. در این آزمون شرکت کننده قبول یا رد نخواهد شد. قبول شدن او یعنی این که شرکت کننده نمره ای را بگیرد که بتواند با آن در دانشگاه مورد علاقه خود شرکت کند و  وقتی که نتواند نمره کافی برای شرکت در دانشگاه را بگیرد یعنی این که رد شده است.

تفاوت آیلتس و تافل: حالت اینترنتی یا همان آی بی تی

این نوع آزمون در سال 2005 برگزار شد و جایگزین دو حالت دیگر برگزاری آزمون شد. این آزمون ابتدا در کشور های آمریکا و کانادا و فرانسه آلمان ایتالیا برگزار شد و بعد در سال 2006 به کشور های دیگر هم راه پیدا کرد. در این نوع آزمون شرکت کننده باید در تاریخ معین شده و در مکان مخصوص حاضر شود و از طریق اینترنت در آزمون شرکت کند. اعتبار این مدرک هم مانند دیگر حالت های تافل دو سال است. اما تغییرات جزئی در آن وجود دارد که ما چند تای آنها را برای شما آورده ایم.

  • در این حالت برخلاف دیگر انواع این آزمون که بیشتر روی گرامر ها تمرکز داشته اند در این جا روی همه توانایی ها و مهارت های زبانی تمرکز دارند.
  • زمان دریافت نتایج در حالت اینترنتی تقریبا دو هفته است.
  • این آزمون مکررا برگزار می شود و شرکت کنندگان انتخاب های بیشتری برای زمان آزمون دارند.
  • این آزمون 4 بخش دارد و برای پاسخ دادن به آن 4 ساعت هم زمان دارید. در هر بخش یک یا چند مهارت شما به چالش کشیده می شود. در این حالت شما می توانید یادداشت برداری کنید در حالی که وقتی این امتحان را روی کاغذ دهید اجازه یادداشت برداری نخواهید داشت. نمی توانید بیشتر از یکبار در هفته در این امتحان شرکت داشته باشید.