سفارش تبلیغ
صبا ویژن

teaching english

حتما شما که مدتی است از این وبلاگ استفاده میکنید، میدانید که آزمون آیلتس در دو ماژول آکادمیک و جنرال طرح میشود. اما چه تفاوتی بین آیلتس آکادمیک و جنرال وجود دارد؟ آزمون آیلتس آکادمیک چگونه طرح میشود؟ اگر شما این مقاله را تا انتها بخوانید، متوجه آن خواهید شد که این ماژول چگونه طرح میشود. پس اگر کنجکاو هستید که بدانید چگونه این آزمون طرح و از شما گرفته خواهد شد، این مقاله به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

آزمون آکادمیک آیلتس (Academic) برای متقاضیانی طراحی شده است که می خواهند در دانشگاهها یا سایر موسسات تحصیلی کشورهای انگلیسی زبان  (به غیر از انگلستان)  ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهند. همچنین این آزمون برای پزشکان و پرستارانی که قصد دارند در دیگر کشورهای انگلیسی زبان به غیر از کشور انگستان به فعالیت در رشته های تحصیلی خود بپردازند نیز مناسب می باشد. برای آگاهی بیشتر در مورد آزمون آیلتس برای کشور انگلستان اینجا را کلیک کنید.

توسط آزمون مربوطه تمامی مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه شما در چهار قسمت جداگانه سنجیده می شود. همچنین بخش های مختلف آزمون کتب نیز شامل شنیداری، خواندن و نوشتاری همگی دریک روز برگزار خواهد شد. ناگفته نماند که آزمون مصاحبه نیز به فاصله یک هفته قبل یا بعد از آزمون کتبی انجام می شود.

برای بخش خواندنی یا همان ریدینگ آزمون آکادمیک آیلتس ، چهل سوال اختصاص داده می شود که داوطلبان 60 دقیقه فرصت دارند به سوالات پاسخ دهند. متن ها و سوالات دفترچه آزمون همگی از کتاب ها، روزنامه ها، جزوه ها و مجله های غیرتخصصی انتخاب میشود.

جهت بخش نوشتاری یا همان رایتینگ  یک ساعت زمان در نظر گرفته میشود. در این بخش دو موضوع به داوطلبان داده خواهد شد تا درمورد آن متنی بنویسند. بهتر است که داوطلبان بیست دقیقه اول را به سوال اول اختصاص دهند. متن نخست باید حداقل در 150 کلمه نوشته شود. چهل دقیقه بعد را نیز داوطلبان  میتوانند برای نوشتن سوال و موضوع دوم با میزان حداقل 250 کلمه اختصاص دهند. متنهای کمتر از 150 و 250 کلمه نمره کامل دریافت نخواهند کرد.

بخش شنیداری یا همان لیسینینگ  شامل چهار قسمت می شود و برای هر بخش آن 10 سوال طراحی شده  است (جمعا 40 سوال). مدت زمان این آزمون نیز 40 دقیقه می باشد و در پایان داوطلبان 10 دقیقه زمان دارند تا پاسخ سوالات را به پاسخنامه انتقال دهند.

و بالاخره بخش مکالمه یا همان اسپیکینگ  که شامل مصاحبه با داوطلبان است بین 11 الی 14 دقیقه زمان میبرد. بخش اول مصاحبه شامل سوالات شخصی و عمومی در مورد وضعیت خانوادگی، وضعیت شغلی، محل زندگی داوطلب و سوالاتی راجع به علایق وی خواهد بود. در بخش دوم نیز موضوعی به داوطلب داده خواهد شد تا در مورد آن دو دقیقه صحبت کرده و عقیده و نظر خویش را عنوان کند. در بخش سوم نیز داوطلب با مصاحبه گر به میزان 4 الی 5 دقیقه در محدوده موضوع عنوان شده بحث و تبادل نظر خواهند داشت.